Artlo Taidetarvike voitti Ihana ikkuna 2021-kilpailun. Valkoinen lumilinna Artlo Taidetarvikkeen näyteikkunassa vakuutti yksimielisen tuomariston.
– Selkeä ja näyttävä toteutus on upea katseenvangitsija. Ikkunasta välittyy tarinallisuus, ja sen sanoma on selkeä. Lumilinna on koottu mielikuvitusta käyttäen myytävistä tuotteista, ja sen rakentamiseen on käytetty vaivaa ja aikaa. Kokonaan valkoinen lumilinna on yllättävä, mutta varsin oivaltava lähestymistapa tämän vuoden väri -teemalle, tuomaristo tiivistää valintaansa.
Artlon taidetarvikekauppias Hanna Laakko kertoo valkoisen olevan kaikki maailman värit, sillä ihmissilmän aistima valkoinen syntyy, kun pinta heijastaa kaikkia värisävyjä.

Tämän vuoden väri -teemaa toteutti tuomariston mielestä parhaiten kauneushoitola Luonnonlumo.
– Ehjä kokonaisuus, jossa on uskallettu luottaa yhteen väriin ja toteutettu se tarpeeksi rohkeasti. Kauttaaltaan sinisessä valossa kylpevästä näyteikkunasta hehkuu aitoa lapintaikaa, kun illan sininen hetki koittaa. Näyteikkunan idea on osuva yrityksen nimen kanssa ja ikkunassa valkoisena hehkuva poro nousee esille taianomaisesti sinisen valon keskeltä, perustelee tuomaristo vaikeaa valintaansa. Väri -teeman voittajassa päädyttiin painottamaan modernia lähestymistapaa, perinteisten jouluvärien sijaan.
Yleisöäänestyksen voitti Tikkiverstas, jonka ikkunan täyttivät moniväriset paperitähdet.
Yleisöllä oli mahdollisuus äänestää omaa suosikkiaan netissä Jyväskylän Sydämessä -sivustolla ja osallistuvissa liikkeissä. Voittaja sai 20,9 prosenttia kaikista äänistä. Ääniä annettiin yhteensä 1 294.
Asiantuntijatuomaristo painottivat valinnoissaan laadukasta ja selkeää toteutusta, rohkeutta ja tarinallisuutta.
Tuomaristoon kuuluivat: Radio Keskisuomalaisen toimittaja ja viestintäyrittäjä Maria Markus, Jyväskylän museoiden markkinointi- ja viestintävastaava Sari Koskinen, kuvataiteilija Minja Revonkorpi ja Jyväskylän yrittäjien varapuheenjohtaja ja hieroja yrittäjä Erika Nurmela.
Ihana Ikkuna -näyteikkunakilpailu järjestettiin tänä vuonna kuudetta kertaa ja mukana oli viisitoista paikallista kivijalkayritystä Jyväskylän keskusta-alueelta.
Tapahtumaa järjestää Jyväskylän Elävä kaupunkikeskusta ry.